Sølvmynt toning kan være naturlige miljø omveltningene sølv , eller fra menneskelig engasjement . Det er vanligvis karakterisert som enten " naturlig" eller " kunstige" . Jeg anser begge disse vilkårene å være misnomers imidlertid.
Silver sjeldne amerikanske mynt toning er alltid naturlig , og derfor kan det ikke alltid være kunstig .
Toning er bare numismatiske begrep for anløpe . På sølv dette er rett og slett en form for korrosjon eller oksidering , som til slutt vil bli svart hvis gitt nok tid .
Regnbuens farger resultere fra det som er kjent som " tynn film brytning " . Dette er refracting av forskjellige bølgelengder av lys bølger gjennom filmen . En lignende effekt oppnås med såpebobler eller når et tynt lag olje legger på toppen av en vannpytt .
Den fargespekter på en sølvmynt er en faktor i hvordan avanserte og tykk filmen er . Tidlige stadier er en attraktiv gyllen farge . Nyanser videre til magenta ( lilla rød ) , deretter cyan ( grønnlig blå ) , og til slutt til svart .
Rainbow toning kan ha en iriserende , nesten holografisk karakter , som vil sakte framgang fra attraktive for skjemmende. Extreme sølvmynt oksidasjon anses å være miljøskader . Gradering tjenester vil ikke grade disse myntene .
Vanligvis er regnbuetypentoning forårsaket av en reaksjon mellom sølv og en svovelforbindelse . Denne reaksjon skjer når sølv er i nærvær av svovel. Svovel -og sølv kan forekomme sammen i naturen , eller ved menneskelig medvirkning .
Mest sølvmynt toning faktisk resulterer fra menneskelig engasjement . Blant de fleste samlere , passer denne definisjonen av " kunstig " . Sjeldne amerikanske sølvmynter vil tone fra å bli plassert i kontakt med menneskeskapte materialer som US Mint lerret poser , myntruller , mange gamle mynt album eller selv følte foret mynt vise tilfeller .
Toning er en endring av sølvmynt overflate kjemiske makeup , noe som vil resultere i overflatefargeendringer. Fargeendringer skjer naturlig over tid som sølvfarget metall reagerer med svovelbasertekjemikalier i sitt miljø . Det er en naturlig forekommende kjemisk reaksjon. Det kan derfor ikke være kunstig .
Det er derfor jeg protesterer mot begrepene " naturlige " og " kunstige " når man diskuterer sølv fargeendringer . Toning er alltid naturlig . AT er ofte brukt for å betegne "Artificial Toning " . Jeg tror det ville være mer korrekt å kalle det " Accelerated Toning " fordi noen har tatt en naturlig kjemisk reaksjon og akselerert prosessen .
NT er ofte brukt for å betegne " Natural Toning " . Her igjen , tror jeg det ville være mer korrekt å kalle det "Non - tilsiktet Toning " . Jeg vet det er ingen slike ord som ikke- tilsiktet , men jeg ønsket ikke å endre forkortelsen til UT . Ikke- tilsiktet toning fremdeles forårsaket av menneskelig medvirkning , men ikke for det formål å gjøre mynten mer ønskelig.
En sølv sjelden mynt utilsiktet lagret i et miljø der overflaten fargeendringer vil finne sted , ta opp noen aspekter av mynten fortid . Det vil derfor legge til myntens historie .
Mynter som er bevisst plassert i et svovel miljø og oppvarmet slik at de kjemiske endringene skjer raskt og mer forutsigbart , bare fortelle deg at sølv gjennomgår noen vakre endringer med riktige kjemikalier og prosesser . Her ligger muligheten for den skruppelløse .